1ste dag Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tom Degens - WaarBenJij.nu 1ste dag Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tom Degens - WaarBenJij.nu

1ste dag Melbourne

Door: Tom Degens

Blijf op de hoogte en volg Tom

05 Oktober 2016 | Australië, Melbourne

Hallo allemaal,

Na goed en wel 24uur vliegen inclusief 6uur wachten in Singapore ben ik gearriveerd in Melbourne.

Na een ritje van 24uur in de Skybus en een taxiritje van 20min naar het hostel dan eindelijk gearriveerd op bestemming. De taxichauffeur was een geweldige vent met veel info over de stad en hij zette op een gegeven moment de meter uit, goedkope rit ;-) !

Aangekomen bij het hostel werd ik buiten al welkom geheten door 3 andere backpackers die me gelijk een rondleiding gaven en een gesprek begonnen. Allemaal heel lief, maar wilde eerst even mijn spullen wegleggen en douchen, dit ook gedaan.

Naderhand ben ik ze gaan opzoeken en 1 was uit Polen, 1 uit Japan en andere Turkije. Vind altijd leuk om te zien waarom die mensen reizen, hoe hun het leven opvatten en wat hun bezig houdt in hun eigen land. Na een goed uurtje en 1 bier (inmiddels 01.30uur) besloten te gaan slapen, ook om gelijk het ritme van Australië aan te houden.

Hostelkamer ziet er prima uit en en iedereen is er vriendelijk en gelukkig snurkt er niemand (behalve ik) haha :-).

Me 1ste echte dag in Melbourne:

Geen wekker gezet en geen plannen, wel beetje gecheckt wat ik wil zien, maar ik heb de tijd.
Ik werd uiteindelijk wakker om 07.30uur, gaan douchen en toen op zoek hier in de straat naar ontbijt.
Het leek wel alsof de prijzen wilde zeggen "welkom in Australië Tom" , ik wilde cornflakes en melk kopen en dat was omgerekend +/- 8euro. Toen heb ik maar een pakje noodlesoep gekocht en dacht, dan maar lunchen in de stad.

Na nog een korte workout , jaja jullie lezen het goed WORKOUT (er staat een bankdruk en apparaat voor de schouders, beetje opdrukken en planken ben ik gaan douchen en ontbijten.

Tijdens ontbijt al wat info gezocht hoe te reizen. Bij 7eleven (supermarkt 24uur open) ben ik een Australische OV chipkaart gaan kopen en ben op pad gegaan.
Gestopt in City Center en beetje rondgelopen, het was een koude dag vandaag.
Ik kwam een informatiekraam tegen en hier gestopt. Een supervriendelijk man stond me te woord en gaf me tips voor dingen om te zien.
Natuurlijk als sportfan zijn de grote stadiums leuk om te zien dus besloot het op het lopen te zetten (om en nabij 15min lopen).
Als hoogtepunt het Cricketstadion dat plaats biedt aan 100.000 mensen, bizar groot en alles eromheen leefde van sportende mensen tot arbeiders. Aangezien ik weinig met cricket heb besloot ik de stadiontour over te slaan en liep ik een eindje verder op naar de Rod Laver Arena, hier word de finale gespeeld van de Australian open, het bekende tennistoernooi. Het was erg gaaf om ook van binnen te bezichtigen, de lockers van Federer en Djokovic, de persruimte, de tennisbaan zelf en de enorm luxe skyboxen die je kan huren voor 200.00euro per jaar.
Hier kwam ik in gesprek met een Duitse jongen genaamd Cedric, hij was groot voetbalfan en dat gaf natuurlijk gelijk een klik. We liepen samen terug naar de binnenstad waar ik had afgesproken met Robert vriend uit Ierland) en Souade (meid die ik in Thailand heb leren kennen en hier nu studeert).
We zijn even gaan lunchen, biertje gedronken en veel bijgekletst en gelachen en vervolgens naar even door de stad gelopen.
We zagen een steegje en wat mensen en wat bleek, dit was een straat vol met graffiti , echt super gaaf. Iedere keer kwam er iets anders te staan en er mensen ook aan het werk, echt kunstenaars.
Aangezien Souade en Robert een druk schema hadden en hun verder moesten besloot ik terug te gaan naar het hostel.
Even met wat mensen gekletst en daarna even gaan douchen, toen wilde ik even een uurtje me ogen dichtdoen, dit werden er een paar meer haha :-).
Ik werd dus 01.10uur wakker en zit nu om 02.15uur Australische tijd dit verslag te typen, maar wel leuk jullie op deze manier op de hoogte te houden.

Ben ook nog langs een reisbureau geweest voor backpackers, schijnen bekend erom te staan erg gave reizen/tripjes te organiseren.
Heb wel wat uitgestippeld en morgen misschien even langs gaan om het te bevestigen, wat het is blijft nog even verrassing :-) !

Hoop dat jullie het leuk vonden te lezen en tot het volgende verslag !

Groetjes Tom

  • 05 Oktober 2016 - 17:25

    Roy:

    Anniek heeft ook gebackpackt in Australië en die gaf aan dat zo'n hop on hop off bus ook de moeite waard is...kun je van stad naar stad mee...have fun kerel

  • 05 Oktober 2016 - 17:42

    Tom Degens:

    @Roy: klopt die gaat langs de hele westkust, maar de dingen die ik wil doen zijn meer in binnenland en moet je met georganiseerde tours gaan ! Maar heb nog een dag alles uit te pluizen :-)

  • 05 Oktober 2016 - 23:32

    Leo:

    Hey vriend, leuk om op deze manier met jou "mee te reizen" ! Have fun !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Februari 2017

Laatste loodjes

09 Februari 2017

Hier zijn we weer

22 Januari 2017

Bye Vietnam, Hello Cambodja

11 Januari 2017

Laatste stukje Vietnam

02 Januari 2017

Gelukkig nieuwjaar !!
Tom

Actief sinds 02 Okt. 2016
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 10395

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: