Laatste dag Melbourne, morgen nieuw avontuur - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tom Degens - WaarBenJij.nu Laatste dag Melbourne, morgen nieuw avontuur - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tom Degens - WaarBenJij.nu

Laatste dag Melbourne, morgen nieuw avontuur

Door: Tom Degens

Blijf op de hoogte en volg Tom

06 Oktober 2016 | Australië, Melbourne

Dag 2 en alweer een reisverslag ;-)!
Het was mijn plan het 1x in de 3 dagen te doen, maar merk dat ik er plezier aan beleef en het leuk vind jullie op de hoogte te houden.

Vandaag wederom op tijd me bed uit en even lekker buiten in de zon gezeten en met mede backpackers uit hostel gepraat, de meeste werken en studeren, dus ondernemen weinig, is hun huis dat hostel.

Vervolgens ben ik even lekker een stuk gaan lopen richting het treinstation en besloten om daar ook iets te zoeken om te eten.
Toen zette ik mezelf aardig voor schut :-) !
Ik had een checken wrap en een koffie besteld, ze hadden er wifi dus ik zat op me laptop wat dingen te checken totdat de beste man met me eten kwam en de koffie. Ik haalde het papier eraf en bijt in die wrap en smaakte taai, waarop ik vervolgens vraag hoelang die wrap er al ligt ?! De man van dat koffiehuis schiet in de lach en praat in Chinees met collega's en iedereen was aan het lachen, wat bleek, zat om de deeg van de wrap nog een stukje plastic wat je amper zag en ook eraf moest halen hahaha, naderhand kon ik er ook om lachen.

Ik pakte rond 11.00uur de trein richting de stad, hier wilde ik wat dingen boeken voor de komende dagen.
Het was vandaag in tegenstelling tot gister echt prachtig weer en had ook zeker even een uurtje strand in gedachten !

Je hebt er een reisbureau voor Backpackers met jongens met enorm veel kennis en zelf ook erg reislustig.
Ik heb voor de komende 2 weken mijn reis samen met hun gepland en echt alles is geregeld: hostels, vervoer, eten, excursies echt alles !
Je betaald iets meer dan normaal, maar je komt wel op plekken die adembenemend zijn dus heb het er zeker voor over !
Het kan overigens zijn dat ik de komende 2 weken minder of misschien wel geen wifi heb, maak jullie niet ongerust, alles komt goed ! We gaan met een heel gezelschap vol met backpackers.
Wie het leuk vind om op google te checken:

- Great ocean road trip
- Alice springs
- Adelaide
- Darwin

Nog veel meer plekken waar we rosten gaan bezoeken, de 12 apostelen, soort mijn waar mensen ondergronds gewerkt hebben en nog veel meer.

Nadat ik dit alles geboekt had werd het tijd voor het strand.
Samen met Robert van de vorige blog hebben we de tram gepakt en stapte we pal naast het strand uit. Iedereen genoot van het goede weer en dus besloten we 1 biertje te doen op het strand en vervolgens weer te gaan, Robert moest een huis bezichtigen en ik had ook nog dingen te doen.

Aangekomen in het hostel even lekker rustig aan gedaan en met mensen gekletst. Hier zitten veel Japanners en zoals de meeste van jullie weten kan ik niet goed tegen het geluid van slurpen en smakken :-), ga dan maar eens tussen 4 japanners zitten tijdens etenstijd hahaha, maar me ervoor afgesloten, het is immers hun cultuur, gek dat me dit wel op vakantie lukt me hiervoor af te sluiten haha.

Na etenstijd even lekker de tijd genomen voor mezelf en wat dingen gecheckt en even wat muziek geluisterd.

Toen ik daarna binnenkwam in de "meeting area" dus waar iedereen samen wat kletst, tv kijkt etc waren ze bezig met Fifa.
Met 6 mensen een toernooi opgesteld en tja ik kan eenmaal moeilijk tegen verlies en wil koste wat kost winnen haha, gelukkig was er weinig reden tot opwinding, won alles vrij makkelijk en dus 10dollar gewonnen , toch mooi meegenomen ;) !

Het is hier nu 22.00uur, ik ga zo even lekker douchen en mijn backpack inpakken en dan lekker slapen. Morgen vroeg eruit en wil me niet hoeven haasten.

Ik probeer me telefoon met laptop te synchroniseren, maar op 1 of andere manier wil het nog niet lukken , ik kan dus geen foto's toevoegen helaas :-( !

Zodra ik wifi heb zal ik weer een blog plaatsen.

Groetjes Tom oftewel mijn bijnaam in hostel "fifa player of the evening" :-)

  • 06 Oktober 2016 - 13:21

    Roy:

    "Verdommmeeee, wat is der noe te lachen menneke??Kins se der Seagal, dat inne broor van mich dus ich zou mich mer ff koesj gouwe es ich ich woar!!!"
    Geniet maar van het strand, hier bevries je alweer bijna, haha...

  • 06 Oktober 2016 - 14:26

    Patricia:

    Nu snap ik dat je nu werkt met een hoger niveau cliënten. Die slurpen en smakken minder dan onze jongens. Haha

  • 06 Oktober 2016 - 14:35

    Rik:

    Mooi man vind het echt tof is net alsof je er gewoon bij bent.
    Doe een petje voor je af zo helemaal alleen 6 maanden rond trekken. Heel veel plezier groetjes je oude voetbal vriend rik

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Februari 2017

Laatste loodjes

09 Februari 2017

Hier zijn we weer

22 Januari 2017

Bye Vietnam, Hello Cambodja

11 Januari 2017

Laatste stukje Vietnam

02 Januari 2017

Gelukkig nieuwjaar !!
Tom

Actief sinds 02 Okt. 2016
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 10409

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: