Sydney en wijziging reisplannen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tom Degens - WaarBenJij.nu Sydney en wijziging reisplannen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tom Degens - WaarBenJij.nu

Sydney en wijziging reisplannen

Door: Tom Degens

Blijf op de hoogte en volg Tom

18 November 2016 | Australië, Sydney

Sydney en bijna miljonair

Hallo allemaal,

Na een busrit van 14uur vanuit Byron Bay naar Sydney was ik dan eindelijk aangekomen op toch wel de plek waar ik vooraf het meest naar uitgekeken had.
Dit werd wel bevestigd , veel bezienswaardigheden en genoeg te doen om 4 dagen door te brengen.
Het nadeel in Australië is dat je pas vanaf 14.00uur kan inchecken en ik dus veel te vroeg op bestemming was, maar ik had het geluk dat ik mijn bagage in een hok kon opbergen en me even on douchen. Om 10.30uur met mijn Belgische kameraad Bart afgesproken om de stad een beetje te verkennen.
Toen gebeurde er iets leuk en toch wel bijzonder.
Stefan is een Duitse man die in een ziekenhuis werkt in Duitsland, wat ouder, maar erg aardige vent en we hebben hem ontmoet tijdens de The Rock Patrol tour.
Ik kwam uit de 7eleven (24uurs supermarkt) gelopen met mijn koffie en wie loop ik tegen het lijf, Stefan haha.
Hij was blij ons weer te zien en dus we besloten met zijn drieën op pad te gaan.
Onze 1ste bezienswaardigheid werd natuurlijk Opera House en Harbour Bridge.
Na een 30minuten wandelen en tussendoor een koffiepauze waren we aangekomen bij de haven en moet zeggen WOW. Echt gaaf om het eens real life te zien.
Bart wilde een boottochtje maken voor omgerekend 25euro, maar dit zag ik niet zo zitten, we konden ook lopen eend mooi punt bereiken om foto’s te maken. Na wat foto’s besloten we even een biertje te doen en daarna was het tijd om in te checken.
Ik kwam terug terecht op een dorm met 32 andere mensen, gek genoeg was het er erg stil en iedereen respecteerde elkaar, al was iedereen een beetje op zichzelf, de meeste van hun die er verbleven hebben een baan in Sydney en zijn nog zoekend naar een appartement.
Na even een kleine powernap wilde Bart de skyline zien bij zonsondergang. Omdat we veel te vroeg waren (2,5uur) en het begon te regenen hebben we besloten de zonsondergang te laten voor wat die was en zijn we naar de Thai gegaan om een hapje te eten. Ik had Pad Thai en het is natuurlijk niet te vergelijken zoals het bereidt word in Thailand zelf, maar zeker goed van smaak.
Door de busrit waren we toch erg vermoeid en hebben we besloten om maar rustig aan te doen en lekker op tijd het bed op te zoeken.
In me hotelkamer kwam ik Demi tegen een Nederlandse meid tegen en we hadden de dag daarna afgesproken om met Bart en Demi en nog een vriendin naar de zonsondergang te gaan kijken.

Dag 2 in Sydney verliep anders dan gepland.
Het was ook best bewolkt en we wilde naar Bondi gaan, het bekende strand in Australië.
Doordat we van de aardbeving hadden gehoord en twijfelde over onze plannen (ook Bart wilde naar NZ) hebben we besloten een bar op te zoeken met wifi en even onze planning te bekijken.
Ik was er al vrij snel uit Nieuw Zeeland te slippen, omdat National parken gesloten zijn, openbaar vervoer ligt op zijn gat, sommige wegen zijn onbereikbaar, leger is noodbruggen aan het aanleggen en aangezien ik niet veel tijd had om na te denken besloten om Indonesië te gaan doen.
Bart twijfelt nog omdat hij een week langer bedenktijd heeft omdat hij eerst naar Fiji gaat.
In de bar boekte ik me vliegticket en me hostel voor in Jakarta, aten we lunch en besloten naar Bondi te gaan.
Toen we de kroeg buitenkwamen was het van bewolkt ineens erg zonnig en besloten we de bus te nemen richting Bondi beach, ongeveer rit van 30min.
Bij aankomst kwam je aan bij een trap en vanuit daar zag je het strand al liggen, erg mooi, maar niet zo bijzonder zoals er geschreven word.
Na even een wandeling te hebben gemaakt besloten we even op het terras een biertje te doen.
Daarna was het tijd om terug te gaan naar het hostel omdat we met Demi en Pauline hadden afgesproken om naar de zonsondergang te kijken, maar eerst even langs de slijterij voor een wijntje te halen :-).

Met 2 vrouwen erbij krijg je toch altijd betere deals en hadden we 2 flessen wijn voor 10 dollar (ongeveer 7euro) een prima deal.
Op weg naar ons punt om uitzicht te bekijken kwamen we ook nog langs de Botanic Garden, de botanische tuin van Sydney, mooi om te zien vooral omdat alles in bloei stond.

De zonsondergang duurde nog een 1,5uur en we kletste gezellig wat en lagen lekker in het gras met een wijn.
Eindelijk ging de zon onder en het was echt een geweldige view, helaas lastig om het mooi op foto te krijgen, maar het was erg mooi.
Na de wijn en de zonsondergang gingen we voor 1 afzakkertje in de kroeg.
We konden het niet te laat maken want Bart en ik hadden een tour geboekt en moesten de dag daarna om 07.25uur klaarstaan.

Dag 3 alweer in Sydney en wat is het mooi, maar wat gaat het allemaal snel.
Op dat moment me laatste volledige dag in Sydney, best gek gevoel toen.
De dagtour Blue Mountains stond voor de deur. Een tour vol met klimmen, mooie uitzichten, watervallen en afzien, zo stond op de folder omschreven.
Om 06.00uur ging me wekker, even wassen, omkleden en richting de 7eleven voor koffie, banaan en een sandwich en toen moest ik richting het hostel van Bart lopen, zo’n 400 meter verder.
Normaal is hij altijd te laat, maar nu stond hij al buiten haha, ik was er ook al om 07.15uur.
De tourbus stopte en Adam stapte uit, een typisch Australische gast die ontzettend veel praatte, maar echt op leuke manier en ook erg veel wist van de gebieden waar we kwamen.
Het begon goed, een lekker band haha :-), maar de band was in no time verwisseld doordat iedereen even meehielp.
We hadden een jonge groep, veel van in de 20.
Onderweg naar de Blue Mountains gaf Adam uitleg over wat we zagen of gingen zien
* Zo zijn we over de 1ste weg gereden die ooit is aangelegd in Australi
* Kwamen we langs een vismarkt die de 2 na grootste is van de wereld
* Kwamen we langs een dorp dit heel erg in trek is nu. Vroeger hebben mensen hun huizen gekocht voor 10.000 dollar en deze zijn nu over de miljoen waard, dus er leefde arme mensen die nu miljonair zijn.
* We kwamen ook langs een stadion waar ze de hondenrennen houden, staan gewoon 10.000/15.000 mensen langs de lijn
*Wat ik gaaf vond was dat we langs het Olympisch dorp kwamen waar alle stadions liggen toen de Olympische spelen werden gehouden in met name Sydney

Na een goede 1,5uur rijden en inmiddels dubbel hadden gelegen om Adam kwamen we aan.
We waren precies met 20 personen en we gingen op pad. Het 1ste uitzicht was al geweldig, je kijkt een afgrond in met bomen en kijk je voor je uit zie je cliffs , echt mooi.
Na een goede 20 minuten wandelen kwamen we aan bij de waterval, deze was echt hoog, maar moeilijk te fotograferen vanwege de zon.
De uitdaging was dat we erg veel treden en ook soms hoge omlaag moesten om waterval te bekijken, deze moesten we dus nu omhoog.
Dit was pittig, maar heb geleerd niet voor je of omhoog kijken, alleen naar de treden en doorstappen.
Eindelijk boven was het wachten op de rest, meeste hadden wel voor moeite ermee. Eenmaal compleet was het tijd voor lunch.
We kregen 10% korting omdat we met de tour meegingen en ik had een checken wrap en een cola.
Met nog enkele mensen van de groep zaten we gezellig samen en leerde elkaar beter kennen.
Daarna was het tijd voor deel 2 van de dag, opnieuw klimmen, stukje hiken en weer prachtige watervallen en geweldige uitzichten.
Adam was echt een hele goede toerguide, gaf ons veel info over de dieren die er leven en ook over de natuur.
Het was echt een tour die ik zeker niet had willen missen, vanwege de geweldige uitzichten.
Na de tour was er tijd voor een gratis bier en eten, nooit verkeerd :-).
Ik besloot na 1 biertje te gaan want wilde mij backpack in orde maken voor mijn vlucht de dag daarna.
Het ging erg vlot en na een heerlijke douche toch nog een laatste drankje te doen met Bart en Emi een Engelse meid uit me hostel.
Die had de neiging in 1 zin 24x je naam te zeggen haha, maar wel een lieve meid.
Toen me in de kroeg de ogen dichtvielen was het tijd om te gaan.
Rond 22.30uur lag ik erin en sliep als een roos.

Ik had de shuttle bus al geregeld en werd om 10.00uur opgehaald bij me hostel.
Door mezelf wat tijd te gunnen en alles lekker rustig aan te kunnen doen had ik besloten de wekker om 07.00uur te zetten en even lekker te douchen, ontbijten, koffie etc.
Klokslag 10.00uur arriveerde de shuttle bus naar de luchthaven.
Ik was er ruim van te voren dus was er tijd voor koffie en nog een klein hapje eten.
Ingecheckt en wel was het wachten op me 1ste vlucht richting Singapore, deze duurde een goede 7uur lang.

De overstap op Singapore was erg stressvol.
Blijkbaar en heb dit niet kunnen vinden op internet heb je in Indonesië geen visum nodig als je land binnen 30dagen verlaat en dit is ook mijn plan.
Wat blijkt, moet ik dus wel bewijs hebben dit ik land verlaat in vorm van vliegticket.
Dus ik moest helemaal naar andere terminal met een shuttle bus om daar mijn vliegtickets te regelen en daarna weer terug en dat alles binnen een uur tijd.
Ik had ook nog de pech dat alles wat ik nodig had op het einde lag, bijvoorbeeld air Asia was van de 14 loketten, lokte nummer 14 haha.
Al met al alles goed gered en helaas had ik vertraging richting Jakarta van een 40min, goed overbrugbaar.

Nu typ ik deze blog dus in het vliegtuig en we gaan over 5minuten landen.
Beide vluchten liepen voorspoedig.

Mijn avontuur in Australië zit erop en verheug me op mijn nieuwe avontuur en 1 ding is zeker, morgen ben ik een miljonair haha :-)
1000000 Roepia is ongeveer 70 haha dus morgen heb ik ineens 2miljoen in mijn handen.

Leuk dat jullie zo af en toe reageren , altijd leuk om te lezen :-) !

Groetjes vanuit een landend vliegtuig
Ok, inmiddels geland haha :-)

  • 21 November 2016 - 09:55

    Pascal:

    Leuk om te lezen! Zo te horen amuseer je je wel!

  • 21 November 2016 - 19:18

    Patricia :

    Hoi zo nu in het volgend land wat gaat de tijd snel zeg. Leuk om je ervaringen te blijven lezen. En wat schrijf jij makkelijk zeg. Alsof je je verhaal zo aan het vertellen bent ipv tikken. Leest lekker. Dus ga zo door

Tags: Australie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Februari 2017

Laatste loodjes

09 Februari 2017

Hier zijn we weer

22 Januari 2017

Bye Vietnam, Hello Cambodja

11 Januari 2017

Laatste stukje Vietnam

02 Januari 2017

Gelukkig nieuwjaar !!
Tom

Actief sinds 02 Okt. 2016
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 10392

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: