Rainforest, laatste dag Cairns en Mission Beach - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Tom Degens - WaarBenJij.nu Rainforest, laatste dag Cairns en Mission Beach - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Tom Degens - WaarBenJij.nu

Rainforest, laatste dag Cairns en Mission Beach

Door: Tom Degens

Blijf op de hoogte en volg Tom

24 Oktober 2016 | Australië, Mission Beach

Hallo allemaal,

Na 2 dagen luieren aan het zwembad en een beetje mijn reis uitstippelend had ik voor zondag toch een dagtour gepland.
Samen met Iris (ook uit Nederland) hadden we de rainforest tour geboekt.
Vroeg eruit, om 07.00uur werden we opgehaald door Gorge, een erg aardige man die heel veel wist van de geschiedenis van het regenwoud en de steden eromheen.
Samen met nog een koppel uit Nederland, een Belgische man en wat mensen uit Zweden en Duitsland gingen we op pad.
Tijdens het rijden gaf Gorge ons info over de plekken die we gingen bezoeken en de gevaren.
Na een goede 3uur rijden arriveerde we bij de Ferry die ons naar de rand van het regenwoud bracht.
We gingen een beetje wandelen en zagen een hagedis die echt stil zat en zich door iedereen liet fotograferen.
Het was er echt prachtig met watervallen en mooie natuur. Om eerlijk te zijn had ik nooit gedacht dat ik natuur zo kon waarderen, al is dit ook wel anders als in Nederland.
Na een tijd wandelen en klein ritje in de bus kwamen we uit bij een strand met een tragisch verhaal.
30 mei 2016 is er een vrouw genaamd Cindy Waldron op een leeftijd van 46jaar gestorven doordat ze aangevallen werd door een krokodil. Klinkt hard om dit te zeggen , maar het was haar eigen schuld. Overal staan borden die je wijzen op het gevaar. Toch besloot ze midden in de nacht te gaan zwemmen, helaas kwam ze te overlijden.
Moet zeggen met dit verhaal in me achterhoofd liep ik best met gek gevoel over dit strand, want het was echt een schitterend strand midden in de jungle. Hier een paar foto's genomen en toen op weg naar wel voor mij persoonlijk het hoogtepunt van de dag.
Boottocht over de rivier en kijken of we krokodillen en slangen konden spotten.
De tourguide vertelde ons dat de kans klein is omdat vanwege de warmte de krokodillen dan onder water blijven.
Echter zagen we 1 slang helemaal opgerold in een boom en 3x alleen de ogen van een krokodil, dat was wel jammer. Had het nog geprobeerd om er 1 te lokken met een mueslireep, maar blijkbaar hield die niet van pure chocolade :-).
Na de tour gingen we in een beek zwemmer en daarna richting het hostel.
Ik was totaal uitgeput, het was zo broeierig in het regenwoud.
Na een douche nog even afscheid genomen van de mensen uit het hostel, wekker zetten om 06.00uur en op naar Mission Beach.
Ik vertelde eerder over Florine uit Breda en zij gaat ook mee.
Tring tring.... 06.00uur, moe, erg moe !!
Snel koffie drinken, uitchecken en even lekker rustig wakker worden.
We namen met 3en een taxi naar het treinstation.
De busverbinding werkt prima en op naar Mission Beach.
Na 2uur arriveerde ik in het hostel en er is een erg leuke sfeer.
Helaas zat het weer niet mee, dus even bijgeslapen en lekker rustig aan gedaan.
Nu gaan we met mensen Me Myself & Irene kijken.

Dit keer een redelijk korte blog :-)!

Groetjes

Tags: Australie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Mission Beach

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Februari 2017

Laatste loodjes

09 Februari 2017

Hier zijn we weer

22 Januari 2017

Bye Vietnam, Hello Cambodja

11 Januari 2017

Laatste stukje Vietnam

02 Januari 2017

Gelukkig nieuwjaar !!
Tom

Actief sinds 02 Okt. 2016
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 10368

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: