Mission Beach, Magnetic Island, Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Tom Degens - WaarBenJij.nu Mission Beach, Magnetic Island, Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Tom Degens - WaarBenJij.nu

Mission Beach, Magnetic Island, Airlie Beach

Door: Tom Degens

Blijf op de hoogte en volg Tom

31 Oktober 2016 | Australië, Airlie Beach

Hallo allemaal,

Het is weer tijd om mijn avonturen/belevenissen met jullie te delen !
Me laatste dag op Mission beach was echt top.
Samen met Jesse , mijn kamergenoot ging ik naar Mission Beach. Hij was er ook nog nooit geweest, dus beide erg benieuwd naar het uitzicht. Het werd eerlijk gezegd overtroffen, het was er erg rustig en schitterend uitzicht, bergen, mooie zee en palmbomen. Na hier even geweest te zijn gingen we voor een duik in het zwembad bij het hostel. Hier ontmoette ik Jason een jongen uit Leeds, enorm voetbalfan. Dit was leuk, even lekker gekletst en toen tijd om te koken. Had voor een simpele maaltijd gekozen, pasta bolognese. Lekker gegeten, afwassen en nog even lekker in de zon gezeten.
Vroeg het bed in, dag daarna uitchecken en op naar de bus om mijn reis te vervolgen naar Townsville, om vanuit daar de ferry te nemen naar Magnetic Island.
Vanaf de ferry hadden we een prachtig uitzicht, veel rotsen en helder blauw water.
Hier voor 2 nachten geboekt, geen tripjes, puur even ontspannen.
Bij het inchecken kregen we een uitnodiging voor de Quiznicht.
Samen met een Iers koppel die ik nog kon van Cairns ons ingeschreven, nog 2 meiden uit Wales en een Engelse jongen.
Na het inchecken even alle spullen op me kamer gelegd en op naar het zwembad met zeezicht.
Heerlijk was het. Na het zwemmen even gaan douchen en toen een Corona besteld bij de bar en alvast wat eten besteld. Thai green curry, niet te vergelijken met de curry uit Thailand, maar prima van smaak. Na een paar biertjes begon de quiz. Wij hadden als teamnaam de Jack's soccer boys hahaha, ik had hem niet verzonnen , maar wel grappig.
We gingen als een speer en hadden veel goed. Vooral de sportronde :-)!
Het was echt een leuke sfeer, iedereen deed fanatiek mee. Na 4 rondes was het tijd voor de prijsuitreiking en jawel, we werden 2de !!
Dat betekende 30dollar en dus aardig wat gratis bier haha !
Het was een erg leuke, vermakelijke avond. Rond 01.00uur vond ik het mooi geweest en besloot te gaan slapen.
In de ochtend even naar de supermarkt gewandeld (20min) en lekker langs de zee terug gekomen, heerlijk rustgevend was het.
Ik zag de jongens van het hostel soort kegelvoetbal doen en iedereen mocht 3x trappen en kegel van de tegenstander proberen te raken, waren er 5 in totaal.
Toen ik er langsliep vroegen ze me mee te doen, ondanks dat ik tijdje niks gedaan had schoot ik met de 1ste 3 ballen er gelijk 2 om haha daarna was het geluk voorbij :-)!
In de avond lekker rustig aangedaan en op tijd naar bed gegaan want de dag daarna stond de busrit naar Airlie Beach op het programma en deze duurde 4uur. In de bus kwam ik weer wat bekende tegen, maar ze hadden niet veel aan mij, sliep voor 3,5uur haha.

In de avond kwamen we aan in Airlie Beach, ingecheckt en er werkte een Nederlandse meid uit Groningen achter de balie, leuk.
In de avond met Mark afgesproken (van Rock Patrol Tour). Toen hij me zag was het weer Jimtom haha. Even 2 biertjes gedronken aan een rustige bar met live muziek, erg gezellig.
Daarna nog even een afzakkertje alleen gedaan bij mijn hostel en dag daarna wilde ik wat dingen boeken.

Vroeg eruit 08.00uur ontbijt scoren en naar soort reisbureau. Hier mijn Whitsundaytour geboekt met een speedboot en SKYDIVEN!!!!

Na het boeken even naar de lagoon gegaan om te chillen. Na een uurtje daar geweest te zijn, terug naar hostel.
Even uurtje ogen dichtgedaan en toen hapje gaan eten, kipschnitzel met patat en gratis bier voor omgerekend 11euro, beste deal tot nu toe.

Teruggekomen in me hostel even alles ingepakt voor de tour morgen, ontzettend veel zin in. Nog even 1 biertje met kamergenoten gedaan en toen lekker gaan slapen.

Toen was het alweer zaterdag, tijd vliegt voorbij. Aangekomen op mijn ophaalplaats om 08.45uur kon ik nog even rustig zitten, werd 09.00uur opgehaald.
We gingen dus op een speedboot (50km per uur gemiddeld).
Het was echt super gaaf op die boot en ook echt leuke gasten die het organiseerde. Ik had al veel verhalen gehoord dat Whitsunday echt gaaf moet zijn, maar dit had ik niet verwacht. Wat een uitzicht !!
Het zand voelt ook totaal niet warm en is zo schoon dat je er zelfs je tanden mee kan poetsen.
Na wat fotomomenten gingen we richting een uitzichtspot , echt een geweldig uitzicht. Soms val je echt van de ene in de andere verbazing.
Daarna was het tijd voor de lunch, echt heel uitgebreid met rijst, kip, koude schotel, meloenschijfjes, fruit.
Daarna konden we even genieten van het witte strand en hemelblauwe water. Ik besloot om even de schaduw op te zoeken aangezien ik al aardig rode schouders begon te krijgen. Na 2 uurtjes gingen we weer op de boot. Toen kwam het: achter ons reed een boot van dezelfde organisatie en onze kapitein zei dat we ons even moesten vasthouden.
Hij ging wat trucs uithalen, gooide de schakelaar vol omhoog (ondertussen was het 70km per uur) en hij aan dat stuur draaien haha we vlogen van links naar rechts, wel echt gaaf en lol dat hij had.
Na de trip had ik in hostel afgesproken met mijn Belgische vriend Bart, ook van vorige tour. Even gezellig bijgekletst en biertje gedaan. Naast ons was groep Engelse meiden en gasten en die waren om 19.00uur al goed dronken en echt ongegeneerd en ordinair. Merkte dat het me begon te storen dus besloten me bed op te zoeken rond 21.00uur en hier nog even te chillen.

Ik typ dit verslag op maandag 31oktober en deze ochtend was het zover, Skydiven !!!!!!

In de ochtend moest ik om 07.00uur op het kantoor zijn om me in te schrijven en veiligheidsfilmpje te kijken. Met nog een Duitse meid, Australische jongen en Japanse vrouw gingen we de sprong maken.

Daar gingen we, in een bus op weg naar een klein vliegveld. Ik moet zeggen dat ik niet eens heel zenuwachtig was, had er echt zin in en vond het spannend.
Na een broek aan te trekken voor de wind en een soort overgooier met allemaal haken eraan werd ik voorgesteld aan Adam, mijn instructeur die dag. Relax gast en daar gingen we het vliegtuig in.
Ik genoot zo van het uitzicht toen we hoger gingen dat ik niet eens dacht aan de sprong.
Toen ging het groene lampje branden en was het zover, de sprong.
Voor mij gingen 2 andere en toen was ik.
Toen ik op die rand zat was het wel echt spannend en ineens word je vliegtuig uitgeduwd door je instructeur die aan je vast zit.
Wauw wat een gevoel, totaal niet eng, maar zo een enorme kick dat ik van blijdschap schreeuwde, wat een kick geeft dat ! Onmogelijk te beschrijven. Wat een uitzicht ook, we keken over de Withsunday , geweldig.
Na een goede minuut kwam de parachute en gingen we rustig onze landing inzitten. Hij wilde spinnen zei hij, maar ik wilde dat niet en rustig naar beneden om nog van uitzicht te genieten, later in filmpje hoor je me dat ook zeggen haha "no spin, no no".
Het duurde ongeveer 7minuten, maar iedere seconde genoten.
Na de landing stond ik nog na te genieten, wat een kick !!
De foto's en het filmpje zien gaaf uit !!
Daarna met vrienden afgesproken voor een drankje en vroeg naar bed.
Morgen uitchecken en dan even chillen en met de nachtbus naar Rainbow Beach.

Hopelijk vonden jullie het weer te lezen en tot het volgende verslag !

Groetjes

  • 02 November 2016 - 23:20

    Anja Reijn:

    Heerlijke verhalen Tom. Komt mij allemaal heel bekend voor,Tim heeft dezelfde route afgelegd. Geniet maar van alles wat op je pad komt, neemt niemand je meer af,groetjes

  • 10 November 2016 - 07:08

    Pascal:

    Hey buurman,

    zo te lezen heb je het goed naar je zin! Gaaf om te doen lijkt me dit.

    Geniet ervan en laat ons lekker meegenieten met je verhalen.

    Groetjes uit Kirchroa

Tags: Great

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Februari 2017

Laatste loodjes

09 Februari 2017

Hier zijn we weer

22 Januari 2017

Bye Vietnam, Hello Cambodja

11 Januari 2017

Laatste stukje Vietnam

02 Januari 2017

Gelukkig nieuwjaar !!
Tom

Actief sinds 02 Okt. 2016
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 10405

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: