Van Alice Springs naar Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Tom Degens - WaarBenJij.nu Van Alice Springs naar Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Tom Degens - WaarBenJij.nu

Van Alice Springs naar Cairns

Door: Tom Degens

Blijf op de hoogte en volg Tom

21 Oktober 2016 | Australië, Cairns

Van Alice Springs naar Cairns

05.00uur stond ik klaar met 6 andere mensen vanuit het hostel.
Het is alweer maandag en moet zeggen, heb niet eens besef van de dagen, alles gaat zo snel.
Een Fins koppel, meid uit Duitsland en 2 Australische meiden van rond de 35 stonden klaar.
De sfeer was erg aftastend , misschien ook door het vroege opstaan, maar merkte wel minder spontaniteit ten opzichte van de vorige groep.
Jason onze tourguide was wel een vrolijke vent met een goede dosis humor, die echt alleen maar chips en kip at haha, was ook te zien aan postuur :-).
Gezien de korte nacht deed ik al vrij snel mijn ogen dicht en werd wakker tijdens de 1ste stop.
Hier stonden de bekende rotsen de devies Marbles , schijnen ook op ansichtkaarten te staan.
Vervolgens reden we paar uur verder en gingen we lunchen naast een rivier, de sfeer werd iets losser en mensen spraken elkaar aan. Was wel gezellig.
Na weer een lange rit en gelukkig sliep ik weer erg goed kwamen we aan in een dorp met welgeteld 8 inwoners haha.
Daly Waters genaamd. Er was een kroeg waar het echt erg gezellig was. Dronken wat biertjes, aten een hamburger en bleven nog even nakletsen.
Dit keer besloot ik vroeg naar bed te gaan. 21.30uur sliep ik, heerlijk, want we moesten ook alweer om 05.00uur klaarstaan aangezien de weg naar Darwin nog erg lang was.

In de ochtend gingen we zwemmen in een rivier, erg rustig water waar je met de stroming mee kon drijven, duurde maar 30min , maar lekker wakker worden. Vervolgens de bus in voor een aantal uur en toen gaan lunchen. Je merkt echt des te hoger je gaat des te warmer, soms niet uit te houden. Maar alles beter dan slecht weer of regen. In de middag nog een waterval bezocht en toen onze weg voortgezet richting Darwin.

Aangekomen in me hostel en gelijk een goede klik met me kamergenoot, Graham. Hele relaxte gast uit Adeleide en ook al wat ouder.
Rond 19.00uur even gaan kijken bij het zwembad waar al een party gaande was. Graham ging bijslapen en dus ging ik alleen een kijkje nemen. Er was gratis pizza en happy hour, ik zeg prima combi :-).
Toen ik aan me pizza zat kwamen 2 Italiaanse meiden van mijn vorige trip (Rock Patrol Tour) ineens binnen. Super leuk hun weer te zien. Graham was wakker en kwam erbij zitten en nog een Japanse jongen en een Italiaan.
Na wat uurtjes chillen en kletsen gingen we naar Monsoons een club 10meter verderop. Hier speelde een bandje en we hadden kaartjes voor gratis drank.
Na een paar uurtjes toch maar mijn bed opgezocht, want moest uitchecken om 10.00uur.
Na 4uurtjes slaap uitgecheckt en met Graham koffie gaan drinken en hij gaf me rondleiding door de stad. Darwin is een kleine stad waar je makkelijk lopend alles kon verkennen.
Darwin is tot 2x toe totaal verwoest geweest.
1x gebombardeerd door de Japanners en later in 1974 door een Cycloon.
Na de Cycloon zijn nog sommige gebouwen in de originele staat, was wel gaaf om te zien.
Het was echt enorm warm (36graden) dus we besloten om de rondleiding te staken en een duik te nemen in het zwembad bij ons hostel.
Om 17.00uur werd ik opgepikt en dus nog paar laatste biertjes met Graham en Ben (uit Manchester), ook erg aardige gast.
Stipt 17.00uur was het busje er om me naar het vliegveld te brengen, om 19.45uur vloog ik richting Cairns.
De vlucht was echt een ramp, 2uur lang krijsende en huilende baby’s en mensen die me beetje kennen weten hoe dol ik daarop ben en nu kunnen de baby’s er niks aan doen, maar wanneer ouders niks eraan doen stoort me dat wel.
Vanuit het vliegveld met de taxi richting mijn hostel.
Toen ik incheckte waren er 2 jonge gasten die er werkte. Hele relaxte gasten en merkte gelijk dat ik wel in een goed hostel was beland.
Hij is Bayern München fan en ik PSV en Australische tijd 04.45uur was de wedstrijd tussen Bayern en PSV dus we besloten wakker te blijven, het was pas 23.45.
Dus koffie en wat youtube filmpjes bekijken en de tijd vloog. Tussendoor arriveerde nog een jongen uit Frankrijk en een meid uit Nederland, Florine. Ze was alleen dronken haha dus was wel lachwekkend.
Uiteindelijk was de wedstrijd afgelopen en Bayern won 4-1, gelukkig was hostel nog heel en niemand gewond hahaha.
Dag daarna heerlijk uitgeslapen tot 13.00uur en duik genomen in zwembad en in de avond gingen we beer pong spelen en daarna op pad voor wat drankjes. Echt super leuk, ongeveer een 12 mensen uit het hostel gingen mee.
Vandaag schrijf ik deze blog, heerlijk uitgeslapen en me verblijf verlengd tot maandag.
Even heerlijk relaxen en alles rustig uitpluizen voor mijn volgende stap.
Tot nu toe gaat alles super en voortvarend. Mensen zijn hier relaxt en iedereen kletst met elkaar.
Leuk dat jullie af en toe reageren op mijn blog of via Facebook of WhatsApp.
Wil jullie niet jaloers maken, maar zo’n heerlijk weer hier :-).

Groetjes vanuit Cairns

  • 21 Oktober 2016 - 09:17

    Patricia:

    Haha, ja smeer het ons er maar in. Hier dus regen en frisjes. Winterjassentijd dus.

  • 23 Oktober 2016 - 14:47

    Els:

    Ha die Tom,
    Wat leuk om je belevenissen te kunnen volgen, je schrijft op n manier dat ik t helemaal voor me zie!
    Mooie foto s ook.
    Geniet ervan, heel veel plezier!!

  • 25 Oktober 2016 - 10:57

    Andrea:

    Whaaah te gek avontuur! Ik wil ook alleen dan met een camper de wereld in trekken.

Tags: Cairns

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Februari 2017

Laatste loodjes

09 Februari 2017

Hier zijn we weer

22 Januari 2017

Bye Vietnam, Hello Cambodja

11 Januari 2017

Laatste stukje Vietnam

02 Januari 2017

Gelukkig nieuwjaar !!
Tom

Actief sinds 02 Okt. 2016
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 10404

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: