The Great Ocean Road - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Tom Degens - WaarBenJij.nu The Great Ocean Road - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Tom Degens - WaarBenJij.nu

The Great Ocean Road

Door: Tom Degens

Blijf op de hoogte en volg Tom

10 Oktober 2016 | Australië, Adelaide

Wauw wauw en nog eens wauw !! Ik ga proberen het zo levendig mogelijk te vertellen, maar wat een geweldige tour !

Vrijdag 05.00uur ging de wekker, dit extra zo gedaan om mezelf wat speling te gunnen en rustig wakker te worden.
Ik moest om 07.00uur bij Victoria Art Centre zijn en daar werd ik opgehaald door een bus met andere backpackers.
Na mijn ontbijt en koffie liep ik richting de 7eleven (supermarkt waar ik het eerder over had) om daar nog een vlieg water te kopen en nog wat voor tijdens de tramrit. Wat ik niet wist, is dat je in Australië 2 soorten trams hebt. De 1 is een soort stoptram en andere intercity tram en in de laatste was ik ingestapt. Ik was zoiets de enige in deze tram met als resultaat 40min te vroeg op plaats van bestemming :-).
Gelukkig was er al een koffiehuisje open en daar gezeten met een boek en een bak koffie.
Rond 07.00uur naar buiten gelopen en toen stopte er een taxi.
Gelukkig nog iemand met een backpack die de tour ging doen. We raakte gelijk aan de klets, Paige heet ze uit Londen. Aardige spontane meid die inmiddels al 2 maanden in Melbourne woont.
om 07.15uur, precies op tijd kwam er een jonge meid op ons aflopen genaamd Casey ! Heel erg spontaan en geïnteresseerd komt ze over. Achter de bus zat een aanhanger voor de backpack in te gooien. We stapte in de bus en er zaten 5 andere mensen in, even een "goedemorgen" en verder is het toch altijd wel even aftastende sfeer. Ik kletste gelijk leuk weg met Paige, over haar werk op de boerderij en over mijn reizen naar Londen.
20minuten later werd onze laatste reisgenote opgepikt en toen kwam er een voorstelrondje. Voorin zat een Belgisch koppel uit het Nederlandstalige gebied, erg leuk.
Achter hun zaten 2 meiden uit Oostenrijk en de meid die als laatste instapte komt uit Duitsland.
Casey deed het echt heel leuk qua presenteren en vertellen en zorgde toch al snel dat er een groep ontstond.
Bij de eerste lunch zaten we allemaal samen en dat kletst het toch fijner als in een bus.
Het was gelijk gezellig en we hadden veel te vertellen onderling en waren vooral nieuwsgierig wat ons deze dagen te wachten stond.
Terug in de bus lekker muziekje aan en de sfeer werd steeds gezelliger en meer open. Na een klein uur rijden kwamen we aan bij de 1ste Rots. Hier is de film Point Break opgenomen met Patrick Swayze. Geweldig mooi uitzicht, alleen pech dat het vrij koud was die dag. Terug in de bus en door naar de volgende hotspot. Er is een serie genaamd Lighthouse en gaat over een man die een vuurtoren moet verven maar steeds de kroeg induikt. Deze vuurtoren (helaas niet de kroeg) hebben we ook bezichtigd, maar daaromheen ook weer prachtig uitzicht vanuit een rots kijk je zo op een klein stadje neer. Terug de bus voor de lunch. De lunch was op een strand, we hadden wraps , prima ! Vond juist dat primitieve en groepsgevoel erg leuk. Na de lunch ging we richting een regenwoud. Hier gingen we doorheen trekken. Geweldig mooi en bepaalde sfeer brengt dat met zich mee, de geur, alles beetje dichtgegroeid, dieren die je hoort en ziet. Na deze tour was het tijd om naar onze 1ste verblijfplaats te gaan. Ergens in een mini dorpje stond een huis ingericht in 2 badkamers, 1 woonkamer en slaapzaal met daar 10 stapelbedden. Aan de overkant werden we verwacht voor pizza en een biertje, was erg gezellig, maar je merkte wel dat iedereen uitgeput was. Na het eten hebben we wat biertjes gekocht voor in het huis en nog even nagepraat over dag 1.

Dag2:

Wekker ging om 06.00uur, want we moesten om 07.15uur vertrekken. Er was ontbijt voor iedereen en iedereen kon zijn eigen tempo bepalen. Ik was blij dat ik al alle spullen in de avond had gepakt, scheelde me tijd.
Na 2 dubbele boterhammen met jam en een bakkie koffie konden we op pad.
Dag 2 vond ik persoonlijk de leukste dag.
We begonnen bij een National Park waarin echt hele mooie rotsen te zien waren, een mooie zee en prachtige natuur eromheen.
vervolgens na een uur rijden zijn we aangekomen in een park waar kangoeroes in het wild leven, het was moeilijk om te dichtbij te komen en ze voelen dan een gevaar. Maar toch gelukt redelijk in de buurt te komen.
De lunch was net naast het park waar we taco's aten dit keer. Tijdens het lopen naar de wc in het park zag ik een babykoala in een boom slapen. lastig vanwege alle taken een goede foto te maken en ik wilde hem ook niet wakker maken door taken te buigen.
Tijdens de lunch samen met Bart (Belgische man) een biertje gedronken die we hadden gekocht voor in de bus, erg aardige man, echte burgondier dus klikte wel :-).
Na de lunch was het een flink stuk rijden naar, wat mij betreft het hoogtepunt van de reis. De zonsondergang in Port Campbell National Park, waar ook de bekende 12 apostelen te zien zijn.
Hierna gingen we richting ons 2de onderkomen, een huis naast een vulkaan, enorm gaaf uitzicht. Hier gingen we samen koken en eten en vervolgens spelletjesavond, super gezellig!
Iedereen was toch vrij moe en dus werd er wel op tijd naar bed gegaan.

Dag3:

Wederom 06.00uur de wekker en 07.30uur vertrekken.
Om 08.00uur stond er 2uur hiken op het progamma, pittige ochtend dus. In de bus deed iedereen nog even snel de ogen dicht voordat het ging beginnen.
Iedereen was klaar ervoor en moet zeggen, achteraf viel het reuze mee, rustig tempo en niet veel bergop. Toen we het allerhoogste punt bereikt hadden was er wel een prachtig uitzicht. Hier even van genoten en toen weer bergafwaarts. Was echt leuk om te doen en je merkte dat we ook als groep bij elkaar bleven en elkaar hielpen waar het kon.
Terug in de bus deed iedereen even een kort dutje , want vandaag stond niet veel op programma, alleen veel reizen.
Er werd alleen nog gestopt voor een lunch, dit keer hotdogs. Het leuke in Australië is dat er in parken gratis barbecues staan en die worden 1x per week bijgevuld. Zonde dat zoiets in Nederland niet kan want dan is het binnen 1 dag gesloopt. In het park nog even genoten van de zon en even uitbuiken en toen weer on the road.
Tijdens de laatste stop bij tankstation hadden we geld bij elkaar gelegd en kleinigheidje voor onze reisleidster Casey gekocht, ze was zo lief en enthousiast en niks was haar teveel. Dit waardeerde ze heel erg en ze schoot bijna vol. Je bouwt toch een band op na 3 dagen onafscheidelijk met een groep.
Samen met Bart op weg naar Adelaide nog paar biertjes gedronken en gekletst.
Aangekomen in hostel afscheid genomen van Casey en de 2 meiden uit Oostenrijk, die vlogen gelijk door de ochtend erop dus die gingen slapen. Paige en ik wilde nog even gaan stappen, tenslotte zijn we vandaag vrij :-)!

Het was echt een topavond haha ! Die Paige is Engels dus de ene wodka na de ander vloog erin, ikzelf was ook niet helemaal nuchter meer, totdat we elkaar niet meer vonden haha. Ik ben toen maar terug naar het hostel gelopen en toen ik wifi had zag ik een bericht op Facebook dat ze veilig thuis was en ze een geweldige avond had gehad.

Vandaag staat er een rustige dag op programma.
Hier is het nu 15.05uur en ga zo even wat eten en al wat dingen voorbereiden voor morgen en dan ga ik een 6daagse tour maken met 1 nacht in het oerwoud slapen, super veel zin in !!
Kan zijn dat er weer slechte wifi is, maar i'll keep you posted !

Leuk te zien trouwens dat veel mensen me blogs leven en ook dat erop gereageerd word, waardeer ik !

Tot snel !!

Groetjes Tom

  • 10 Oktober 2016 - 10:00

    Sabine:

    Leuk om te lezen, leest gemakkelijk weg.
    En leuk om te zien dat het gelukt is foto's toe te voegen bij het verslag.

  • 10 Oktober 2016 - 15:50

    Keshia :

    Jaloersmakend dit! Wat toffff!

  • 11 Oktober 2016 - 17:52

    Vincent:

    Het is leuk om het te volgen en wat Sabine zegt; het leest lekker weg.

  • 14 Oktober 2016 - 13:46

    Andrea:

    Leuk je verhalen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Februari 2017

Laatste loodjes

09 Februari 2017

Hier zijn we weer

22 Januari 2017

Bye Vietnam, Hello Cambodja

11 Januari 2017

Laatste stukje Vietnam

02 Januari 2017

Gelukkig nieuwjaar !!
Tom

Actief sinds 02 Okt. 2016
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 10373

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: